Mladí lidé se při nákupu rozhodují podle kvality a ceny. Nad původem produktu se nepozastavují
5. 5. 2020
Průzkum zjišťoval, jak se liší preference ohledně značek a inovace produktů mezi pohlavími. A také zda je produkt ekologický. Ukázalo, že mladí lidé nakupují podle kvality a ceny. Původ zboží pro ně není příliš směrodatný. Jak to vidí muži a jak to vidí ženy? Průzkum provedla agentura STEM/MARK pro společnost Kruk. Odpovídali mladí lidé ve věku od 18 do 30 let.
Kvalita a cena
Ukázalo se, že 96 procent respondentů se při nákupu rozhoduje podle kvality zboží. Pro 90 procent oslovených lidí je důležitým ukazatelem cena, a pro více než polovinu nakupujících je směrodatná technická dokonalost produktu.
Původ produktu
Dvě třetiny oslovených mladých lidí nezajímá původ výrobku. Při nakupování je neovlivní to, zda produkt pochází z Číny, Německa, či České republiky.
Značka a inovace
Zajímavé je zjištění, že jen dvě z pěti mladých žen preferuje značkové produkty, zatímco stejný požadavek má polovina mladých mužů. Mladí muži dále požadují, aby nový produkt byl moderní. Podobně to vidí jen dvě pětiny žen.
Vliv na životní prostředí
Vliv produktu na životní prostředí mnohem více zajímá mladé ženy. 56 procent dotázaných žen volí ekologicky nezávadný produkt, pokud mají možnost výběru. Jen 38 procent mužů se rozhoduje podle tohoto kritéria.
Dopad na zdraví
Něžné pohlaví, konkrétně 76 procent mladých žen, také více hledí na to, zda a jaký má produktu vliv na zdraví uživatelů. Negativní dopad produktu na zdraví ovlivňuje při nákupu 64 procent mužů.
Nakupování ve slevách
Mezi pohlavími byly zaznamenány nevelké rozdíly v oblibě při
nakupování ve slevách. Zlevněné zboží rádo nakupuje 65procent žen a 56 procent mužů. Budou-li výrobci českého zboží chtít zvednou zájem o své produkty u mladých lidí ve věku od 18 do 30 let, je na místě, aby vyvinuli lepší marketingové strategie.
Líbil se vám článek? Sdílejte jej.